torsdag 2 juli 2015

Quasimodo och jag

Min hållning är värre än Quasimodos, det har inte väckt så mycket eftertanke, undantaget de tillfällen när jag sett mig och min hållning på foto. Det ser rent ut sagt för j*****t ut, men för det mesta är det ju andra som tittar på mig och det är få som lämnat in klagomål i frågan. Därför har jag inte funderat så mycket på det.

Men nu när kroppen börjar bli sliten och måste tas om hand mer och mer för varje år som går så börjar konsekvenserna av den dåliga hållningen visa sig. Detta främst genom stela och ömma axlar och öm nacke. Fasligt ömt har det varit de senaste dagarna, och trots försök till avslappningsövningar och trots att Rob masserat mina axlar så kvarstår ömheten.

På grund av detta har jag och Rob bokat riktig Thaimassage på lördag. Det har jag aldrig utsatt mig för tidigare, men nu ska det ske! Jag ser fram emot det himla mycket och inbillar mig att det kommer att hjälpa mig med alla mina problem.

Dagens träning:
Idag har jag tränat två gånger. En gång med kollegorna på jobbet och sen ett pass på Actic tillsammans med Rob och M. Det är rysligt varmt som ni säkert märkt och det gör ju det tyngre att träna, dessutom är jag inne i en liten mental svacka som gör att jag känner mig långsam, flåsig och svag. Därför är jag lite extra stolt över att jag tränat två gånger idag. Så himla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar