tisdag 24 november 2015

Styrkelyft

Dagens träning var tillsammans med PT-Karoline. Vi började med marklyft, där jag ökade till 55 kg och det var tungt, men det gick. När PT stod där och tittade på mig när jag lyfte insåg jag att en idé höll på att formas i hennes huvud och så plötsligt frågade hon: "Du, vad säger du om att tävla i styrkelyft den 12 december här på gymmet?". Hon berättade lite mer om det och jag hörde mig själv säga att det vill jag göra. Så nu har jag listat mig för att tävla i styrkelyft, det är inte någon officiell tävling, men det är som en happening på mitt gym.

Så nu har jag två och en halv vecka på mig att lära mig att göra korrekta marklyft, knäböj och bänkpress och dessutom försöka få lite vikt på stängerna. Det här ska bli spännande. Mitt mål är att inte bli diskad. Att klara tekniken korrekt och sen om det blir med 20 kg eller 100 kg spelar inte så stor roll.

Det är skönt att ha något att fokusera på som inte är stress eller måste eller något sånt. När jag lyfter kräver det fullkomlig fokus på kroppen och det är befriande.

Idag:
Marklyft: 55 kg
Knäböj: 25 kg
Bänkpress: 25 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar