onsdag 25 november 2015

Dag 6 i sjukperioden

I går träffade jag min läkare, hon frågade hur det är och jag bara grät. Kom därifrån med ett recept på Citalopram, en remiss till KBT och ett läkarintyg om sjukskrivning under ytterligare 2 veckor. Det är meningen att jag ska spendera denna tid med att återhämta mig. Så nu sitter jag här och undrar vad jag ska göra. Hur i hela friden återhämtar man sig?

Kroppen får sitt genom träning, promenader, bra mat och sömn. Men själen. Vad ska den ha? Jag funderar på vad jag tycker om att göra och har bara kommit på en sak, lägga pussel, vilket nu är genomfört. De här dagarna som gått har jag behövt rodda i det här med sjukskrivning, läkarkontakter, prata med chefen och sånt, men nu när det är gjort så vet jag inte vad jag ska göra. Det känns som att jag behöver göra något vettigt av tiden för att kunna ladda om batterierna så att de håller framöver, den stora livsstilsförändringen.

Men kanske är det inte så, förändringen kanske kan ske stegvis, kanske när jag börjat i KBT. Kanske räcker det att jag går upp på morgonen, fortsätter att ta hand om kroppen och undviker sånt som jag tror att andra vill att jag ska göra och bara låter dagarna gå utan att behöva göra något speciellt alls. Kanske är det en rimlig taktik.

Dagens träning:
Simning 1250 m. Enda enformiga träningen som jag kan vila i. Skönt.

1 kommentar:

  1. Jag tror inte att du ska göra så mycket... gör sånt som är avkopplande för dig, vad det än må vara. Vettigt behöver det inte vara, viktigast är att det är något som du känner att du mår bra av, hur ovettigt det än må kännas eller låta för andra. Jag har ett fint vinterpussel på 1000 bitar som du kan få låna om du vill.

    SvaraRadera