tisdag 30 juni 2015

Fem om da´n gör kroppen glad!

För att krångla till mitt bekymmar kring vad jag stoppar i mig ytterligare så har jag nu börjat fundera inte bara på vad jag äter, utan när och hur ofta. Jag har en tendens att stoppa i mig godis, mat och frukt inte bara när jag är hungrig, utan också när jag är uttråkad eller glad eller ledsen. Därför jag jag sedan i söndags försökt att bara äta frukost, lunch, kvällsmat och 2-3 mellanmål. I samband med måltiderna är det ok att äta sötsaker, men hittills har jag inte känt behov av det. Jag tror att det kan vara bra för magen och mitt mående i övrigt och om inte annat så kanske tandläkaren blir glad.

Jag tror på att göra hälsosamma förändringar i små steg och inte allt på en gång, vilket jag i och för sig ibland inte klarar av, när motivationen är där är det lätt att dra igång stora förändringshjulet. Sen efter några dagar dalar motivationen och alla goda vanor går åt pipsvängen. När jag däremot tar en sak i taget brukar det gå bättre, så länge det är förändringar som jag verkligen vill genomföra. Så nu är det dags för de regelbundna måltiderna och inget snaskande mellan målen.


Idag har jag inte tränat, men måste ändå skryta med att jag gått mer än 18 000 steg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar