måndag 22 juni 2015

Sov gott

Jag sover nästan alltid dåligt natten till måndag. Oavsett om jag är medveten om det eller inte så verkar jag oroa mig för arbetsveckan. Det är ett elände, men måndagarna brukar gå ganska bra ändå. Visst känner jag mig trött, men inte genomtrött. Tisdagen däremot, efter en natt som brukar innebära god sömn, då är jag helt slut. Precis som när man får träningsvärk så tycks inte tröttheten komma förrän en dag efter dagen efter.

Ändå känner jag mig tacksam, det fanns en tid när 6 av 7 nätter var dåliga., när jag låg och vände mig och vaknade mitt i natten och oroade mig för allt möjligt. Den tiden är som väl är förbi, förhoppningsvis kommer den inte tillbaka på många år.

Men nu sitter jag här, på måndagskvällen och ska snart krypa ner under täcket och vet att det kommer att bli en natt med god sömn, för nu är det inte söndag och inte heller förr i tiden. Det är gott att veta. God sömn är definitivt en friskfaktor att räkna med.

Dagens träning:
Idag var jag och simmade med Rob, som gammal tävlingssimmare är jag ganska bra på det där med simning. Jag simmade både längre och snabbare än Rob och känner mig barnsligt stolt över att vara bäst på någonting! 1000 m blev det för min del.

Och förresten är det nu 24 timmar sedan senaste sötsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar