söndag 28 juni 2015

Två

Under veckan som gått, men framförallt den här helgen har Rob valt att hänga på mig i min strävan efter ett hälsosammare liv. Vi har tränat tillsammans (och var för sig), vilket har varit roligt och peppande.

Men det som varit mest hjälpsamt för mig hände igår när vi var i videobutiken för att hyra film, jag bestämde mig för att inte köpa lösgodis som vi brukar och Rob sa att han ville ha en liten påse i alla fall. Det är ju inget jag varken vill eller kan förbjuda, så när vi valt film gick vi till lösgodishyllorna och han tog en påse, jag velade och sa att jag kanske ändå skulle unna mig ett par bitar. Då lade han resolut ifrån sig påsen och deklarerade: -Nej jag ska minsann stötta dig i det här. Jag struntar i det jag också.

En sån befrielse det var. Jag behövde inte känna att jag försakade någonting och vi båda slapp känslan av att vara övermätta på socker. Det är mycket lättare att leva hälsosamt tillsammans med den man är tillsammans med än ensam. Trenden fortsatte idag, förslaget var att vi skulle äta upp kvarvarande glass till mellanmålet, men i stället köpte vi jordgubbar och njöt av sommarens röda guld.

Som en extra bonus blev jag ännu mer kär i honom. Tänk att han avstår från sötsaker för min skull! Det är kärlek det!

Dagens träning:
Jag, Rob och M var i skogen och sprang/gick 7 km. Det var en skön runda, med samtal, frisk luft och motion. Vi tog inte i så att vi kräktes, men eftersom det är viktigt att variera träningen så känns det bra med ett lågintensivt pass lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar