lördag 13 juni 2015

Välkommen!

Idag börjar jag blogga igen, men under nytt flagg kan man säga. Jag tröttnade på att skriva om allmänna filosofiska tankar om livet i allmänhet. Nu är jag i stället inspirerad till att skriva om mina försök att leva mer hälsosamt.

Jag har gjort otaliga försök under årens lopp och lever idag förmodligen betydligt sundare än för tio, fem eller ett år sedan. I grund och botten är jag en latmask, en som hellre väljer soffan än joggingskorna. En som helst tar den lätta vägen ut om jag kan. Jag är också en gottegris av stora mått. Jag älskar allt som är sött och fett. Nybakta kanelbullar, skumdödskallar, choklad, småkakor, tårta och allt i den stilen. Jag faller ständigt tillbaka till gamla ovanor och har svårt att begränsa mig till en lagom nivå.

Trots detta har jag tränat någotsånär regelbundet under ett antal år och till och med sprungit några lopp, så helt off är jag inte.

Det jag tänker mig att jag ska skriva om här är min vandring på hälsostigen. Det kommer så klart att handla en del om mat och träning, men även om meditation, psykisk hälsa, vila, avslappning och det som är svårt, smärtor, sjukdomar, stelhet och dubbelmoral. En blandning av mina personliga erfarenheter.

Kanske någon i världen tycker att det kan vara en spännande historia att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar