lördag 4 juli 2015

Massage

Så var äntligen dagen här. Dagen när jag äntligen får min Thaimassage. Mina stackars axlar har längtat efter denna dag sedan månader tillbaka. Som alltid inför nya upplevelser var jag lite nervös och spänd inför detta, men trygg med att Rob var med. Inne i massagestudion var det svalt och det var skönt att ha en ursäkt att ta sig in ifrån hettan utanför. Efter några minuter kom en thailändsk dam och hämtade oss, visade oss in i ett rum med två massagebritsar där vi fick lägga oss. Två damer kom in och började klämma på våra ryggar.

Min dam instämde i att mina axlar är stela och spända. Hon tryckte och tryckte, med händer och armbågar. Emellanåt var det så skönt att jag nästan somnade, precis då tryckte hon till så hårt att jag bara ville skrika. Nu är jag mer avslappnad i axlarna och smärtan är borta. Jag ska försöka bibehålla detta med bättre hållning, avslappning och variation i arbetsställningen på jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar