fredag 3 juli 2015

Sommarplågan

Då var det äntligen sommar!

Det är skönt att det är varmt och att sommarklänningarna äntligen kommer till användning. Processen att gå från vit till svagt beige är påbörjad och jackan hänger kvar på kroken i hallen när jag cyklar till jobbet.

Sockarna har åkt av och sandalerna på. Med dem har det obligatoriska skoskavet intagit mina fötter, den här gången på trampdynan under foten. Blåsan har under dagen spruckit (jag hade ju ingen kännedom om dess närvaro) och nu svider det när jag sitter och smärtar när jag går. Men det är i alla fall ett säkert sommartecken!

Som grädde på moset är jag hundvakt och behöver ge mig ut på promenader fyra gånger om dagen den här helgen. Det är tur att hunden är så söt och rar så det är värt vartenda smärtande steg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar