måndag 27 juli 2015

Svårfokuserad

Mina fokusområden går det ärligt talat inte så där vansinnigt bra med. Varken med målen i sig eller med att hålla fokus.

Det är svårt att dra ner på kolhydraterna. Att inte äta mellan målen går bättre, men att hitta ett bra, kolhydratsnålt mellanmål är riktigt krångligt. Men jag försöker att tänka som jag gör med träning, att jag får göra små framsteg och öva och öva och öva. Jag tänkte inte att jag skulle kunna springa en mil när jag snörade på mig joggingskorna första gången, varför tror jag då att jag kan ändra mina matvanor i en handvändning?

Det lustiga som händer när det känns som att en uppgift är för svår, är att jag vill hoppa av och göra något annat, och visst kan det vara en vinnande strategi, men inte om man inte försökt ordentligt. Jag hittade en app häromdagen som handlar om att ändra vanor, där var första tipset att börja dricka vatten varje morgon (det gör jag redan) och sen kommer det säkert fler tips och jag var beredd att hoppa av mina fokusområden och rätta mig efter appen i stället. Men nu gäller det att göra annorlunda än tidigare. Inte byta fokus, utan fokusera på det som är bestämt. Det må vara svårt, men inte omöjligt. Så nya appen får ligga och jag återgår till mina tre fokusområden.

* Minska kolhydrater
* Regelbundna måltider
* Minska ägandet

2 kommentarer:

  1. Vad är det för app? Den låter spännande.
    Lycka till med fokuset! Du kan ju vara envis som sjutton när du vill, så du får ta fram envisheten och rikta den mot dina nya vanor. ;)

    SvaraRadera
  2. Appen heter the fabulos... Ganska cool faktiskt...

    SvaraRadera