tisdag 21 juli 2015

21-254 dagar

Det som gör att mina hälsosatsningar ofta går i stöpet kan vara att jag gärna vill göra allt på en gång. Jag vill göra den stora förändringen av hela livet så att jag i morgon är den perfekta människan.

"Och hur går det, tycker du?" frågar jag mig.
"Inte så värst bra", svarar jag mig.

Varje förändring tar tid och energi innan den satt sig och blivit en del av vardagen. Det sägs att det tar 21 dagar att ändra en vana, det sägs också att det tar 28 dagar, eller 66 dagar, eller 254 dagar. I vilket fall som helst så tar det tid. Jag som dessutom är bra på att starta, men inte så bra på att bibehålla behöver kanske försöka att komma igenom och förbi det där bibehållandet tills saker bara är självklara.

Jag tror att mycket hade varit vunnet om jag kunde fokusera mer på en sak i taget och vänta med nästa tills den första är invand och självklar. Nu gäller det bara att komma på hur jag ska bryta vanan att börja nya projekt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar