onsdag 15 juli 2015

Märkligast i korridoren

Jag är vig som ett kylskåp ungefär. Det har jag alltid varit. När jag ska stå med raka ben och nå ner till marken är fingertopparna någonstans strax nedanför knäna. Inga handflator i golvet där inte. När jag går på Yoga når jag ungefär hälften så långt som alla andra.

Men jag har hört att det går att träna upp flexibilitet och smidighet! Det är ju asgoda nyheter! Därför har jag en idé om att försöka vara noga med stretchingen efter träning, jag försöker gå på yogapass någon gång i veckan och jag tänker att jag ska lära mig fler övningar med fokus på smidighet och flexibilitet.

Det mest geniala jag kommit på är att jag kan sträcka ut, vrida runt och böja till mig när jag väntar på utskrifter på jobbet. Så där står jag, mitt i korridoren, böjd i midjan med armarna ner mot marken, eller sträckt upp mot taket eller vriden i ryggen medan skrivaren gör sitt jobb. Det tar ofta inte lång tid, men det är en flera gånger om dagen återkommande aktivitet. Dessutom blir det av att jag tränar min flexibilitet, annars är det lätt att bara strunta i det.


Dagens träning:
ATC igen. Börjar bli en god vana nästan! Det var otroligt tufft idag. Mycket pulshöjare. Dessutom var vi bara fem som tränade och tränaren kunde därmed ägna oss mer uppmärksamhet. En intressant sak apropå dagens inlägg är att jag märkte vid stretchingen att jag har lättare att få tag på foten när jag ska stretcha framsida lår. Alltså något ökad rörlighet i benen minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar