onsdag 22 juli 2015

Fokus!

Efter gårdagens inlägg om att hålla fokus har jag idag valt ut tre områden att fokusera på den närmsta tiden. Varje område har jag delat in i mer detaljerade delar så att jag inte behöver tänka på vad jag menade så länge.

1. Färre kolhydrater
     - Äta sötsaker bara i samband med måltider.
     - Utesluta vit ris, pasta och vitt bröd vid lunch och kvällsmat.
     - Leta efter andra, bättre alternativ.
2. Regelbundna måltider
     - Frukost, Mellanmål, Lunch, Mellanmål, Kvällsmat. That´s it!
     - Sluta småäta.
     - Hitta bra mellanmål till eftermiddagen.
     - Hitta annat att göra än att äta när jag har tråkigt.
3. Äga mindre
     - Köp mindre
     - Rensa ut

Tanken är att jag sedan ska kunna lägga dessa områden till handlingarna när de blivit införlivade som självklarheter i mitt liv. Men framförallt vill jag ha fokusområden för att undvika att hålla på med en sak en vecka och sedan starta nytt. Alla nya idéer inom hälsa och välmående läggs till på "on hold"-listan.

Bilden visar min plan. En kolumn för det jag redan införlivat sedan tidigare, så att jag kan släppa fokus på det, en för fokusområden just nu, och en lista på sådant jag vill ändra senare.

Dagens träning:
ATC med Rob. Vi kom iväg trots att M inte kunde vara med idag. Det är jag stolt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar