söndag 5 juli 2015

Listan över hälsoönskemålen

Det finns många saker jag redan gör som är bra för min hälsa. Tränar, äter grönsaker, utsätter mig för vardagsmotion, dricker väldigt lite alkohol, befinner mig i skogen nästan varje vecka och sover hela nätterna för det mesta. Jag är nuförtiden ganska hälsosam, i synnerhet om jag jämför med mig själv för fem år sedan.

Dock har jag en lista över saker som jag skulle vilja lära mig mer om, utveckla, förändra, förbättra eller helt enkelt bara göra annorlunda. Inget av det känns som måsten, men som saker som jag på sikt tror kan hjälpa mig att må ännu bättre och tillfreds. Tänkte dela med mig av listan här, så att den inte bara finns i min hjärna utan även på papper (skärm).

* Jag vill lära mig att meditera ordentligt, tror att det kan hjälpa mig att slappna av i kroppen och knoppen.
* Jag vill lära mig mer Yoga och gå på yogapass regelbundet.
* Jag vill öka min rörlighet och smidighet, vilket yogan säkert kan hjälpa till med.
* Jag vill downshifta, alltså rensa och röja i mitt hem så att jag äger så lite saker som möjligt för att inte känna tyngden av prylar, som måste underhållas, rengöras och användas.
* Jag vill och skulle behöva dricka mer vatten varje dag.
* Jag vill minska socker och vitt mjöl, vilket jag jobbar med ganska hårt för tillfället.
* Jag vill hitta en vilja att sluta med cola light, jag vet att det förmodligen inte är så vansinnigt bra för mig, men vill inte sluta som det är idag, men jag vill i alla fall att jag ska vilja sluta, det är väl ett steg närmare?
* Jag vill ha en trädgård där jag kan odla saker, pyssla med växter och bara vila och vara.
* Jag vill minska min skärmtid och leva mer i verkligheten. Kanske till och med avstå vissa sociala medier.. Kanske.
* Jag vill umgås mer med min familj, som är bäst i världen.
* Jag vill äta mer regelbundet, frukost, mellis, lunch, mellis och kvällsmat. Det funkar hyfsat på vardagarna, men helgerna är svårare.
* Jag vill sluta tvivla på min egen duglighet.
* Jag vill äta ekologiskt, sminka mig ekologiskt och rengöra mig och mitt hem ekologiskt.

Kommer kanske på mer med tiden. Då fyller jag på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar