söndag 19 juli 2015

Sockerhelg

Den här helgen har inneburit kalas i kvadrat. Så blir det när man väljer en man som fyller år dagen innan ens pappa. Dessutom fyller Robs dotter år nästa vecka, därför blev det dubbelkalas med massor av folk jag inte känner hemma hos Rob igår. Idag var det ett betydligt lugnare kalas hos far min.

Kalas i kvadrat innebär sötsaker i kubik. Jag har ätit mer kolhydrater den här helgen än resten av månaden totalt tror jag. Jäklar vad dåligt jag mår nu. Känner mig vagt illamående, tjock, fettig i hyn och allmänt nere. Det måste hänga ihop. Sötsaker är himla gott, men bara i det ögonblick jag äter det. Sen får det bara dåliga konsekvenser.

Det som är obehagligast är nedstämdheten, som kommer som ett brev på posten. Det är som att bli deprimerad om igen, fast snabbare och intensivare och jobbigare (och förhoppningsvis kortvarigare). Det är inte bara sockret som ställer till det, en mängd stress och oro är grunden till eländet, men jag tror mig tro att om jag ätit bättre under helgen kanske jag kunnat hantera stressen på ett bättre sätt, kanske till och med kunnat sova bättre.

Det positiva är att jag nu har mer motivation att hålla nere på socker och vitt mjöl. Det förgiftar min kropp och det vill jag inte vara med om mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar