lördag 1 augusti 2015

Äntligen semester

Efter att ha jobbat hela sommaren, medan kollegor gått på semester, och kommit tillbaka från sin semester blev det äntligen augusti och min tur. Jag behöver inte gå till jobbet igen förrän i september och det känns asbra.

Nu gäller det bara att försöka satsa att vara mer hälsosamt, träna, promenera och äta gott, vällagat och nyttigt. Det borde inte vara så svårt, jag har ju all tid i världen. Dock vet jag att med bristen på den struktur, som finns i jobbvardagen, lätt gör att min inre latmask gärna tittar fram och vill skjuta upp träningen, låta bli att laga mat och unna mig sötsaker. Den här semestern ska bli annorlunda. Det är sista månaden i sommarutmaningen och jag är inte framme ännu. Så det är bara att lägga i en högre växel och träna på!

Jag hoppas att jag hinner blogga en del också, så vi ses under semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar