måndag 31 augusti 2015

Höstutmaning

Idag är det sista dagen på sommarutmaningen. Jag har klarat alla målen, men inte med så stor marginal. I morgon när jag har statistiken helt klar kommer jag att skriva om den (eller kanske i övermorgon).

Det har varit bra för mig med en utmaning under sommarmånaderna. Det har fått mig att komma ut och röra på mig mer än jag tror att jag hade gjort annars. Det motiverar mig och det hjälper mig att argumentera både med min inre latmask och med den yttre (Rob). Att ha lite press att jag måste iväg annars riskerar jag att missa målet är ett giltigt argument för att prioritera träningen.

Därför kommer jag att påbörja en ny utmaning från och med i morgon, för hela hösten, september till och med december. Den kommer att fokusera på lite annat än tidigare, eftersom jag nu är så trött på jogging att jag kan spy. Perioden är 18 veckor eller 122 dagar.

Målen är följande:
60 träningspass (3-4 per vecka)
1 400 000 steg (ca 11 500 per dag)
15 km simning (lite mindre än 1 km/vecka)
100 minuter i plankan (mindre än 1 minut om dagen)

Jag funderar på om jag vill ha någon mer form av utmaning, men kan inte komma på fler, så det får bli detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar