söndag 23 augusti 2015

London

Long time, no see. Jag har tillbringat ett par dagar i London tillsammans med Rob och bara ägnat mig åt honom och åt att vara turist. Vi har varit på Towern och fått lära oss om den gamla kåkens historia och hur en man dog med ett skratt på läpparna. Vi har varit på Picadilly circus och Oxford circus. Vi har handlat Mah-Jongpinnar i världens minsta brädspelsaffär i Camden. Vi har ätit fisk med pommes, skinka med pommes, hamburgare med pommes och pommes med pommes. Vi har ätit sushi på rullband och hotellfrukost med nutellapålägg. Vi har promenerat och promenerat och promenerat.

Det har varit underbara dagar inte så mycket för att det var just London, även om London är underbart i sig, men främst för att jag var där med Rob, vi har nästan exakt samma sätt att ta oss an en semesterresa. Planera resväg och boende, kanske en eller två saker som vi helst vill uppleva eller göra och sen bara ta dagen som den kommer. Det är oerhört avslappnande, vi kan passa på att se det som kommer i vägen för oss och behöver inte jaga upplevelser. Vi kan anpassa dagen efter vad vi är på humör för och om vi är trötta vilar vi bara.

Jag har inte brytt mig så mycket om vad jag stoppat i mig, utan njutit av det som vi ätit, men bristen på grönsaker i det brittiska köket har gjort att min mage skriker efter fibrer och bra varierad kost. Men gott var det i alla fall.

Nu när vi kommit hem har vi återgått till mer nyttiga matvanor och magens små bakterier börjar få sina efterlängtade fibrer. Det känns bra.


Dagens träning:
Idag var vi i Skrylle hela familjen. Jag och MaxiE sprang 3 km och tränade sedan i utegymmet, medan Rob sprang en kortare sträcka i sina nya barfotaskor. MiniE och MidiE lekte lite på lekplatsen och latjade sedan på utegymmet med oss. MiniE är en hejare på armgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar