lördag 15 augusti 2015

Semesterns tummen upp och tummen ner

Inför semestern skrev jag att jag skulle satsa på träning, nyttig mat och min hälsa under semestern. Det går ärligt talat inte sådär vansinnigt bra. Det har blivit på tok för mycket sötsaker och oregelbundenhet i mathållningen, många utflykter har inneburit snabbmat och snabba picnic.

Ska jag ta det som jag lyckats bättre än tidigare med så är det att röra på mig. Jag och Rob har tagit promenader nästan dagligen, och nått upp till stegmålet varje dag under semestern (tror jag). Dessutom har jag tränat med M ett par gånger och ensam några gånger till. Det har blivit 2-3 pass i veckan, vilket kanske inte är så vansinnigt mycket, men tillsammans med stegen ändå bra.

Jag har bestämt mig för att inte gräma mig över att det inte blivit som jag tänkt. Det är bra ändå. Att leva hälsosamt kräver träning och träning och träning. Både fysisk träning och träning i att lära sig äta bättre, samt viss mental träning.

Att ha semester ska vara skönt och njutbart och därför tänker jag njuta av varje kanelbulle, varje kexchoklad och varje lakritsbit jag stoppar i mig. Regelbundenheten får bli höstens stora projekt.


Dagens träning:
Jag vaknade kl 9 och insåg att jag skulle hinna till Östergympa klockan 10. Så jag kilade dit och fick mig ett pass med extra belastning. Att träna ute tillsammans med roliga och trevliga människor ger en helt annan dimension till träningen. Det blir liksom mer njutbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar