söndag 30 augusti 2015

Slutjoggat

Jag tycker inte särdeles mycket om att jogga. Det insåg jag när jag var i skogen idag och samlade de sista kilometrarna i sommarutmaningen. Konditionsmässigt och kroppsligt skulle jag orka springa längre och mer och förmodligen aningen snabbare än jag gör. Men jag tröttnar och börjar gå efter några kilometer. Det gjorde jag inte när jag sprang runt Möllerödssjön i onsdags. Alltså torde jag tycka bättre om terränglöpning än vanlig "platt" jogging.

Tack vare den här upptäckten har jag bestämt mig för att inte satsa på jogging under hösten. Det blir bara plågsamt. Det får bli andra former av konditionsträning. Kanske kommer lusten för jogging tillbaka till våren när Lundaloppet närmar sig. Annars får det vara så med joggingen. Det finns ju massa andra sätt att få konditionsträning, nu är det bara att upptäcka andra former av träning. Ska bli spännande!

Dagens träning:
5 km i Skrylle, delvis gående, men trots allt mest joggande. Urtråkigt och förmodligen sommarens sämsta träningspass. Men därför också en av de bästa prestationerna, för trots att jag inte alls tyckte att det var kul och trots att jag hade ont i benen och trots att jag bara hatade varje steg så genomförde jag det och joggade igen efter kortare promenadbitar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar