torsdag 6 augusti 2015

Liseberg

De senaste dagarna har jag tillbringat tillsammans med Rob och barnen på Liseberg. Det har varit fantastiska dagar, med mycket karusellåkande och ännu mer köande. Det blev så klart mycket sötsaker, men också många gångna steg. Dessutom stod det på Mechanica att den var fysiskt krävande, så det måste ju räknas som träning. Väl?

På vägen hem idag var jag helt slut. Jag är tydligen fortfarande känslig för intryck och folkmassor. Efter 2 dagar med ständiga intryck och dessutom endast korta stunder av total ensamhet så var jag på bristningsgränsen. Sur, trött, illamående och yr. Precis som när depressionen var på sin höjdpunkt, fast då behövdes det bara en halvtimme av intryck, så det är ändå mycket bättre än då. När vi kom tillbaka till stan valde jag att åka hem till mig och vara ensam ett tag. Satte mig i solen på balkongen och läste, men somnade inte som jag skulle gjort tidigare. Efter en timme kände jag att krafterna kom tillbaka och började sakna Rob och barnen igen. Det känns bra, både att det inte var de fyra som jag tröttnat på och att jag är någotsånär stabil igen.

Dagens träning:
Jag tog mig iväg till gymmet idag. Tänkte ta mig ett Yogapass, men det blev intervaller på löpbandet i stället. 0,25 km gång varvat med löpning i 10 km/h i 1 km, 1 km, 0.75 km, 0,5 km och 0,25 km. Och jag orkade alla intervallerna. Jag tycker snarare att de längsta intervallerna är tråkiga än jobbiga. Okej, jag blev ordentligt svettig och andfådd, men ändå inte så att jag var helt slut. Ska nog öka till 11 km/h nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar