lördag 3 oktober 2015

Planen

Igår skrev jag om viktskrället, som står still och gav en liten cliffhanger om att det finns en plan. Idag kommer planen! TADADA!

Nu när jag höjt förväntningarna så kan ni sänka dem igen, det är inte så avancerat. Jag ska börja sluta äta mellan målen. Jag har skrivit om det förr, men har mycket svårt att lyckas med det. Men det måste gå. Jag tänker att jag ska börja tänka som med träningen, jag måste öva för att få till det. När jag tränar och inte klarar av övningarna så försöker jag igen och igen och igen, och så småningom sitter de där. Det går inte att kunna allt från början. Under tiden som jag lär mig behöver jag se de små framstegen och berömma dem, inte sluta för att jag inte gör det perfekt från början.

Detta tänk tror jag att jag behöver applicera på maten också. Då kommer jag så småningom gå ner i vikt också.

De punkter jag ska öva på den närmsta tiden:
* Äta bara vid måltiderna
* Separera mat och andra aktiviteter, när jag äter ska jag äta och inget annat och när jag gör annat ska jag inte äta.
* Minska mitt intag av Cola (light).
* Hitta bra innehåll i eftermiddagens mellanmål.
* Äta bättre kvällsmål.


PS. Attans vad jag har träningsvärk efter gårdagens träning. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar