fredag 16 oktober 2015

Ny motivation

Denna vecka har träningen fått en ny vändning. Att träffa en PT var verkligen något som fick motivationen att komma tillbaka med full kraft och knocka mig till golvet. I tisdags satt vi ner och pratade och tränade inte alls.

I onsdags träffades vi igen och gjorde ett gäng tester för att kolla hur läget egentligen är. Jag klarade mig ändå hyfsat. Gjorde 23 djupa armhävningar, satt i jägarvila i 1 minut och 13 s och gjorde en lika lång planka. PT-Karoline sa att jag är i bra form och att vi nu ska jobba på att förbättra den ytterligare. Det enda smolket i bägaren är att Rob (tränar-en-gång-lite-då-och-då-när-han-känner-för-det) var bättre på allt utom armhävningarna, trots att jag tränar 3-4 gånger i veckan. Men nu ska jag försöka att inte tävla med honom, utan jobba på min egen hälsa, så får han bekymra sig om sin hälsa.

Idag har vi fått ett träningspass som vi kan använda i helgen, och det verkar tufft, men genomförbart. Jag riktigt längtar till söndag när vi ska träna nästa gång. Jag tror att det här kommer att bli asbra. Det är fasansfullt dyrt med PT, men om det fortsätter kännas så här bra så är det värt varenda krona.



Dagens träning:
Idag simmade jag 60 längder (1500 m)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar