torsdag 3 september 2015

Nu får det fanimej vara nog

Dagens träning blev ett Yoga-pass tillsammans med Rob. Passet var riktigt bra, det var en ny ledare, som gjorde rörelserna i ett flow som kändes riktigt bra.

Mitt i passet blickade jag snabbt in i spegel och döm om min förvåning när jag insåg att Barbamamma var på samma pass som jag! Hon stod dessutom precis på den plats som borde motsvara min plats i salen. Fasen. Det var inte Barbamamma, det var ju jag, så jag fick lägga bort autografblocket och inse att de kilon jag lagt på mig se senaste åren faktiskt syns riktigt ordentligt. Det är inte bara det att jag känner mig som en oformlig blobb, jag ser också ut som en sådan. Vågen börjar närma sig 80 kg, vilket är 15 kg från min matchvikt.

Så härmed är det dags att säga adjö till Barbamamma och börja återta Karlssons kropp. För att göra det behöver jag ta tag i det här med maten ordentligt. Träningen funkar bra, men att äta nyttigt och bra är jag alldeles för dålig på.

Det första steget är att på allvar sluta med kakor och godis. När jag var liten hade jag godislöfte på hösten vissa år, vilket innebar att om jag inte åt godis fram till jul så fick jag några hundra kronor av mina föräldrar. Jag tvivlar på att mor och far kommer att gå in med någon belöning, men jag tänkte att jag ska köpa en riktigt trevlig julklapp till mig själv om jag klarar det. Kunde jag som barn, borde jag kunna när jag är vuxen, väl?


Dagens träning:
Yoga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar