lördag 19 september 2015

Fortfarande snuvigt

Statusen är fortfarande fruktansvärt förkyld. Det börjar bli riktigt tråkigt. Igår gick jag hem tidigare från jobbet, la mig på sängen för att läsa lite, sen tänkte jag att jag bara skulle blunda ett par minuter.
I nästa stund vaknade jag och var helt övertygad om att det var lördag morgon och att min Gudis skulle komma när som helst. Jag tog min telefon - tillika klocka - och tittade på den 18:37. "Tusan, nu har klockan i telefonen hängt sig. Jag får googla tiden." Fram med internet och sen slog det mig... Att kanske kanske var det inte lördag morgon, utan fredag kväll. Så småningom lade sig pulsen och jag kunde njuta av min bonuskväll.

Idag har näsan runnit i ett. Jag är astrött och börjar bli sur för att jag inte kan göra något, jag börjar få ont i ryggen och axlarna för att jag inte kan träna. Dessutom kan jag inte bestämma mig för vilken film jag ska se..

Det som är lite bra ändå är att jag beställt några böcker, som jag kan ta mig an. Eat clean av Kristina Andersson och Mat för hjärnan av Charlotte Erlansson-Albertsson. Så jag passar på att försöka lära mig mer om hur maten påverkar kroppen och hjärnan. Det är mycket intressant och jag blir allt mer inspirerad att lägga om min mathållning. Eftersom jag hämtade böckerna igår jag har inte hunnit läsa så mycket i dem ännu, men jag återkommer om jag vill dela med mig av mina nya kunskaper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar