torsdag 10 september 2015

Fet och stark

På mitt gym kan man få en kroppssammansättningsmätning, där man får veta massa spännande saker om sig själv. Jag vågar inte svära på att den är särdeles exakt, jag förstår inte hur den kan veta massa saker om mig bara för att jag står på en platta, men det blir i alla fall kanske någon slags riktmärken. Siffror som jag vid senare mätning kan ha som jämförelse.

Resultatet var ganska väntat. Jag har mycket fett på kroppen (det kan jag ju själv se i spegeln). Glädjande har jag bra med muskelmassa. Min metabola ålder är 49 år, det vill säga +15 år, det känns ju lite sådär.

Jag vet egentligen inte om jag är så modig att jag vill lägga ut siffrorna här, men vad tusan, det är väl inte hela världen. Här får ni dem:

Vikt: 77,2 kg
Fettprocent: 37,5%
Fettmassa: 28,9 kg
Muskelmassa: 45,8 kg
BMI: 26,1

Nu ska jag träna och äta bra under hösten och mäta igen i december, då hoppas jag att det ska se bättre ut, alltså mer muskler och mindre fett. Mindre totalvikt och BMI som inte är på övervikt.


Dagens träning:
Efter mätningen sprang jag på löpbandet i tio minuter, sen gick jag på core. Jag kände mig ovanligt stark på coren och orkade ta i mer än vanligt. Det kändes riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar