söndag 13 december 2015

Styrkelyftstävlingen

Igår var det den stora dagen för styrkelyftstävlingen. Jag kom sist och är därmed svagast på gymmet!

Jag är sjukt stolt över mig själv. Efter bara 2 och en halv veckas träning har jag lyft mer än jag någonsin trott var möjligt. Tänk att jag har en okänd talang! Jag är så glad att jag och Rob bestämde oss för att skaffa PT, det är gött att någon annan ser vad man är bra på och hjälper en att utvecklas. Jag hade aldrig vågat mig på detta själv. Jag hade inte heller vågat öka vikterna under tävlingen utan peppningen från henne.

Det var en mäktig känsla att öka i vikter och alla runt om hejar på och applåderar mina framsteg. Ingen sa att jag inte platsade för att jag var svagast, utan bara berömde för att jag var där och gjorde mitt bästa. Detta är definitivt något jag kommer att fortsätta att träna upp.

Resultat:
Marklyft: 72,5 kg
Bänkpress: 30 kg
Knäböj: 50 kg

1 kommentar: