fredag 25 december 2015

God Jul

December har varit väldigt annorlunda i år. Jag har varit sjukskriven och mått sådär i själen. Jag har inte gjort allt det där som jag brukar göra i december. Jag har inte varit på samma plats som jag brukar och inte tillbringat tiden med samma människor som jag brukar. Allt har varit annorlunda.

På grund av mitt hälsotillstånd har städningen inte varit så grundlig som jag velat. Hemmet har inte blivit så pyntat som jag brukar, godis och kakor har inte blivit lika bakade.

Däremot har jag tillbringat all min tid tillsammans med en familj som börjar kännas som min. Jag har tittat på julkalendern med Rob och barnen, vi har tänt ljusen i adventsljusstaken, vi har klätt Robs plastgran (och jag och MiniE har övertygat Rob om att det behövs en riktig gran nästa år). Det är andra värden som jag fått och det känns bra, som att starta på nytt. Från och med nu får jag, Rob och barnen tillsammans skapa den advent och den jul vi vill ha tillsammans.

Trots att det känts stressigt på slutet och jag haft en känsla av att julen kom utan förvarning och jag inte hann med något blev det julafton. Jag och Rob åkte hem till mina föräldrar (som flyttat sedan förra julen och där mycket också var annorlunda), och det blev en riktigt mysig julafton och juldag med god mat, riktigt mysigt sällskap och dessutom en del julklappar.

Så i år har jag lärt mig att julen kommer och kan bli bra även om allt inte är som det alltid varit!

God fortsättning mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar