onsdag 9 december 2015

Dag 20 i sjukperioden

Idag pratade jag med min läkare och blev fortsatt helt sjukskriven året ut, och sen är planen att jag ska börja arbeta halvtid från januari.

Läget är något bättre än tidigare, jag känner mig inte ständigt uppvarvad längre, vilket är skönt. Jag gråter inte heller vareviga dag, vilket är skönt även för Rob.

På den lite mer tråkiga sidan finns det faktum att jag börjat sova sämre igen, innan jag träffade Rob sov jag dåligt i över ett års tid, men med kärleken kom sömnen tillbaka. Nu vaknar jag varje natt vid 4-snåret och börjar grubbla och ligger vaken länge. Det vill jag få bukt med innan jag återgår i arbete. Därför försöker jag att inte sova så länge på morgonen, trots att jag är trött. Jag vet att rutiner är det enda som hjälper det här, men attans vad svårt det är att hålla sig vaken på förmiddagen efter en dålig natt när man bara går hemma och drar runt.

Stess påverkar mig också väldigt mycket fortfarande. Jag får ont i hjärtat av det och blir virrig och stirrig. Men å andra sidan har jag inte så mycket att stressa kring så jag känner inte av det så mycket förutom när jag tänker på jobbet...

Nu tror jag verkligen att jag kommer att kunna återhämta mig så pass mycket att jag kommer att klara av jobbet bättre nästa år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar