måndag 21 december 2015

Jogging

För första gången sedan i augusti har jag varit ute och joggat! Det var härligare än jag trodde. När jag slutade springa var jag så less på det och ville aldrig mer snöra på mig ett par joggingskor. Men så för ett par dagar sedan har jag börjat tänka på löpning som något som inte är så tokigt i alla fall och att det kanske skulle vara skönt att träna ute ibland och känna vinden mot kinden.

Så idag orkade jag inte masa mig iväg till gymmet, men kände till min förvåning att det skulle vara helt överkomligt att ge mig ut i joggingspåret. Så fick det bli. Jag joggade i en halvtimme, utan att mäta sträckan och utan att ha några krav på fart och det kändes helt okej, i alla fall de första tio minuterna. Jag tror att jag ska återta joggandet igen, men bara lite ibland och bara när det känns bra. Kanske blir det några lopp 2016 till och med!

Det är gött att känna att det som varit svårt och jobbigt en tid kan bli annorlunda bara man låter det vara ett tag. Jag är ju inte så uthållig, jag har svårt att hålla på med samma sak i en evighet. Just nu lyfter jag tunga vikter och tycker om det, men vem vet hur kul det är om ett par månader. Det gäller för mig att komma ihåg att jag behöver variationen och att min träning är till för att jag ska må bra, inte att jag ska vinna någon sport. Att variera träningen är i alla fall mitt recept på framgång. Men det är ju så klart individuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar